Pārbaudi savas PR prasmes

Spēle: Vai tu māki uzrakstīt preses relīzi?



Tests: Vēstījuma veidošana

Atbildot uz jautājumiem par trīs dažādu organizāciju (biopreču veikala, valsts slimnīcas un restorāna) pārstāvju iespējamo komunikāciju ar medijiem dažādās situācijās, jūs noskaidrosiet, vai jums ir pietiekamas zināšanas uzņēmumam būtiskas informācijas komunicēšanai.

Situācija A (biopreču veikals):

Jums pieder četri biopreču veikali Rīgā un viens Valmierā. Veikalu ķēde nākamnedēļ tiks papildināta ar vēl vienu veikalu Rīgā (TC “Olimpia”) un vienu veikalu Tukumā. Jūsu uzņēmuma zaudējumi pērn bijuši 2500 Ls, apgrozījums – 55 000 Ls. Darbinieku skaits visos veikalos – 32, abos jaunajos veikalos strādās vēl seši darbinieki. Nesen saņēmāt piedāvājumu no lielas biopreču veikalu ķēdes par Jums piederošā biznesa pirkšanu. Sarunas vēl turpinās.

Jautājumi:

1) Vai jums būtu nepieciešama publicitāte medijos tieši šobrīd?

Jā (5)
Nē (0)

2) Kas būs jūsu preses relīzes “smaguma centrs”?

Sarunas par biznesa pārdošanu (0)
Finanšu dati (0)
Jaunu veikalu atvēršana (5)
Darbinieku skaits veikalos (3)

3) Kam izsūtīsiet preses relīzi?

Dažiem biznesa medijiem (0)
Visiem medijiem, kurus var atrast internetā (2)
Biznesa un nacionālajiem medijiem, arī reģionālajiem medijiem (5)

4) Ko jums dos publicitāte medijos?

Palīdzēs biznesā (3)
Atbalstīs mārketinga procesu (5)
Neko (0)

Situācija B (valsts slimnīca):

Valsts finansētā slimnīcā pagājušajā nedēļā uzstādītas divas jaunas iekārtas, kas paredzētas pacientu mākslīgajai elpināšanai. Pirkuma kopējā summa bijusi 30 000 latu (iekārtas un to uzstādīšana). Pagājušā naktī viens no slimnīcas pacientiem miris, iespējams, kļūmes jaunajā aparatūrā dēļ. Pacienta radinieki medijiem paziņojuši, ka jauniegādātas iekārtas esot brāķis un to iepirkumā saskatāmas koruptīvas darbības. Pašlaik slimnīcā ieradušies pārstāvji no iekārtu ražotāja, kā arī pārstāvji no uzņēmuma, kas iekārtu uzstādīja. Rītdien citā slimnīcas nodaļā tiks uzstādītas vēl četras jaunas iekārtas, kopumā par 350 000 latu.

Jautājumi:

1) Vai slimnīcai šobrīd jāziņo medijiem par notikušo negadījumu?

Jā (0)
Nē (5)

2) Kas slimnīcai jāakcentē, atbildot uz mediju jautājumiem par notikušo negadījumu?

Ka vainojams iekārtu ražotājs (0)
Ka notiek izmeklēšana, tāpēc plašāk komentēt šo lietu nevar (5)
Ka jaunās iekārtas tiks noregulētas un šādi gadījumi neatkārtosies (2)
Jāsniedz sīks pārskats par iekārtu iegādes konkursu, uzvarētājiem, piegādātājiem, norādot arī iekārtu nozīmīgumu (3)
Komentāri nav jāsniedz (1)

3) Vai slimnīcai jāinformē mediji par četru jauno iekārtu uzstādīšanu (350 000 latu vērtībā)?

Jāinformē šodien (0)
Jāinformē rīt, pēc iekārtu uztādīšanas (2)
Jāinformē pēc nedēļas, kad iekārtas izmēģinātas (5)
Nav jāinformē (0)

4) Kas jāuzsver vēstījumā par četru jauno iekārtu iegādi (350 000 latu vērtībā)?

Iegādes konkursa norise (4)
Jauno iekārtu uzstādīšanas un darbības kontrole (2)
Jāpiemin nesenais negadījums un jāuzsver, ka tādas lietas vairs neatkārtosies (0)
Šo iekārtu nepieciešamība un nozīme pacientu ārstēšanā (5)

Situācija C (restorāns):

Jūsu restorānam šomēnes aprit 20 gadu jubileja (vecākais restorāns Latvijā). Šajā laikā esat kāpinājuši apgrozījumu par vidēji 8%-12% ik gadu, šogad apgrozījums sasniedz 400 000 latu. Jūsu restorānu pēdējo mēnešu laikā apmeklē aizvien vairāk ārvalstu tūristu, galvenokārt tūristi no Lielbritānijas un Īrijas, kuri Jums nodrošina būtisku peļņu (alkoholisko dzērienu patēriņš pieaudzis par 80%). Daži no šiem tūristiem gan vēlāk nonāk policijā par huligāniskām izdarībām Vecrīgā. Vairumam šo tūristu galvā bijušas cepurītes ar jūsu restorāna divdesmitgadu jubilejas simboliku (tādas saņem katrs restorāna klients, kura rēķins pārsniedz 50 latus). Četri britu tūristi sūdzējušies par nekvalitatīvu alkoholu, kas bijis par iemeslu apziņas un atmiņas zudumiem. Ziņojot par britu tūristu izdarībām, televīzijas bieži izmanto jūsu restorāna izkārtni kā “fonu”.

Jautājumi:

1) Vai jums nepieciešama publicitāte saistībā ar restorāna divdesmitgadi?

Jā (5)
Nē (0)

2) Vai medijiem jāskaidro situācija ar britu tūristiem?

Jālūdz medijiem izmantot arī restorāna skaidrojumu, ja par šo lietu tiek veidotas publikācijas, sižeti (5)
Jālūdz medijiem negremdēt vietējo uzņēmumu (2)
Jācenšas par notikušo jokot, piemēram, paziņojot, ka briti “netur” “Cēsu alu” (0)
Nekas nav jāskaidro (0)

3) Vai restorānam jādomā par ilgtermiņa reputāciju?

Jā, jo britu tūristi ar laiku var pazust, bet vietējie klienti jūsu restorānu vairs neapmeklēs. Iespējams, jādomā par tūristu patvaļas ierobežošanu (5)
Jā, jācenšas radīt iespaids, ka esam norūpējušies (2)
Nē, jo naudas plūsma, ko sniedz tūristi, ir ievērojama un nekādus reputācijas veicināšanas pasākumus līdz šim neesam veikuši (0)
Nē, restorānu biznesā reputācija neko nedod – ēdiena un alkohola piedāvājums un cena nosaka visu (0)

4) Kas būtu jādara saistībā ar restorāna divdesmitgadu jubileju?

Jāorganizē plašs pasākums partneriem un medijiem, kura laikā jāuzsver aizvadītajos 20 gados sasniegtais (5)
Jāizsūta dāvanu kartes medijiem, jo tad tie ziņos par jūsu restorānu labvēlīgi (1)
Jāizsūta plašs preses paziņojums dažiem medijiem, uzsverot restorāna 20 gados sasniegto (2)
Par to nav vērts ziņot, jo neviens tāpat par restorānu neziņos (0)

Secinājumi:

18-20 punkti (par katru situāciju): Jums ir laba izpratne par vēstījuma veidošanu un mārketinga komunikāciju nozīmi uzņēmuma attīstībā.

15-18 punkti (par katru situāciju): Jums ir priekšstats par vēstījuma veidošanu un mārketinga komunikāciju nozīmi uzņēmuma attīstībā, taču atsevišķus sabiedrisko attiecību aspektus nepieciešams apgūt papildus.

10-15 punkti (par katru situāciju): iesakām apgūt vēstījuma veidošanas pamatprincipus, jo pašlaik Jūsu zināšanas var nebūt pietiekamas uzņēmumam būtiskas informācijas komunicēšanai.

0-10 punkti (par katru situāciju): sabiedriskās attiecības var palīdzēt attīstīt Jūsu uzņēmumu, ja vien noskaidrosiet, kā tās funkcionē.


Vairāk uzzināt vai pieteikties PR service pakalpojumiem Jūs varat, aizpildot anketas pieteikuma formu, sazinoties ar mums pa tālruni 67222509 vai rakstot uz e-pastu info@prservice.lv.